- Konu Başlıkları
- Sosyal Medyada Markalaşma Süreçleri Nasıl Oluşur?
- Sosyal Medyada Markalaşmak Firmanıza Neler Katar?
- Sosyal Ağlarda Markalaşmak İçin Ne Yapmalısınız?
- 1-Sosyal Markanızla Firmanızın Tutarlı Olduğundan Emin Olun
- 2-Duygulara Hitap Etmeyi Unutmayın
- 3-Aynı İçeriği Her Platformda Kullanmayın!
- Sosyal Ağlarda Markalaşmak Size Güç Kazandırır!
Sosyal Medyada Markalaşma Süreçleri Nasıl Oluşur?
Sosyal medyada markalaşma; bir markanın Twitter, Facebook, Instagram ve Youtube gibi farklı sosyal medya platformlarına sunulması demektir. Bir diğer ifadeyle de sosyal markalaşma, markanın sosyal medyada güçlendirilmesi anlamına gelmektedir. Geleneksel reklamların önemini kaybetmeye başladığı günümüzde, sosyal medyada markalaşma konusu her geçen gün biraz daha önem kazanmaktadır.
Sosyal medya uzmanlarının gündemindeki sosyal marka kavramının ne olduğuna değindiğimize göre şimdi sosyal medyada markalaşmanın özelliklerine, amaçlarına ve sosyal medyada markalaşma stratejilerini ele alabiliriz.
Sosyal Medyada Markalaşmak Firmanıza Neler Katar?
Bir markayı insanların gözünde daha “ulaşılabilir” kılan şey, sosyal medyada markalaşma süreçlerinin bir sonucudur. Sosyal markalaşmanın amacı, kişiselleştirilmiş, katılıma odaklanmış bir imaj yaratmaktır. Genellikle de sosyal medyada markalaşma çalışmaları, ilgi çekici hikaye anlatımı teknikleri ile sunulmaktadır. Özellikle yeni neslin çok daha aktif olduğu sosyal medyada, geleneksel reklamlardan çok sosyal markaların daha fazla ilgi gördüğü bilinmektedir. Sosyal medyada markalaşma;
-
Genel satış sürecini iyileştirmekte,
-
Marka bilinirliğini artırmakta,
-
Müşteri sadakati oluşturmakta,
-
Sitenize alakalı trafik çekmekte ve
-
Sizlere güvenilir bir imaj yaratmaktadır.
Sosyal Ağlarda Markalaşmak İçin Ne Yapmalısınız?
Sosyal markalaşmanın aslında tüm dijital pazarlama hedeflerinizle aynı noktada ilerlediğini görmüş oldunuz. Yani aslında sosyal marka yönetimi de dijital pazarlama süreçleri de firmanızın daha geniş bir kitleye hitap etmesini ve daha kazançlı çıkmanızı hedefliyor. Peki, sosyal ağlarda markalaşma nasıl oluyor, hangi adımlar izleniyor?
1-Sosyal Markanızla Firmanızın Tutarlı Olduğundan Emin Olun
Sosyal medyada markalaşma çalışmaları yürütürken aynı değerlerden ve aynı mesajlardan bahsetmek çok önemli. Çünkü sosyal markalaşmada amacınız, prestij kazanmak, sadık müşteriler edinmek ve tanınmak. Dolayısıyla logonuzun, grafiklerinizin, hedeflerinizin, başarılarınızın ve ideolojilerinizin tutarlı olması, her platformda aynı sesi çıkardığınızı gösterecek ve müşterilerinizin size güven duymasını sağlayacaktır.
2-Duygulara Hitap Etmeyi Unutmayın
Sosyal medyada markalaşma süreçlerini başarıyla yürüttünüz, içerik planlama yazılımı geliştirdiniz, yapay zekaları ve sanal asistanları mükemmel bir şekilde kurguladınız. Peki, şimdi markanız hedeflerine ulaşmış oldu mu? Hem sosyal marka yönetiminde hem de dijital pazarlamanın tüm evrelerinde, hedefinizin insanlar olduğunu unutmayın. Dolayısıyla duygulara hitap edebileceğiniz, empatik bir bağ kuracağınız dokunuşlar olmazsa sosyal medyada markalaşma konusunda düşündüğünüz başarıyı sağlayamayabilirsiniz.
3-Aynı İçeriği Her Platformda Kullanmayın!
Sosyal ağlarda markalaşmak için her platforma uygun davranmak şart. Örneğin, siz Instagram’da markanızı duyurmak için etkili fotoğraflar paylaşırsanız sosyal marka olursunuz. Ancak aynı görselleri video haline getirerek Youtube’da paylaşırsanız istediğiniz etkiyi alamazsınız. Instagram’da görsel, Youtube’da video ve LinkedIn’de makale paylaşmalısınız. Dilerseniz içeriği sabit tutup farklı sosyal medya platformlarına uyarlayabilirsiniz.
Sosyal Ağlarda Markalaşmak Size Güç Kazandırır!
Marka kimliğinizi korumak ve rakiplerinizin önüne geçmek için sosyal medyada markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu yukarıdaki örneklerden sonra daha iyi anladığınıza inanıyoruz. Fark ettiyseniz Instagram’da ve Youtube’da bu tarz sosyal marka reklamlarına sıkça denk geliyoruz ve çoğu zaman televizyonda gördüğümüzde izlemek istemeyeceğimiz bu reklamları, sosyal medya platformlarında sonuna kadar izliyoruz.
Aslında, bu markaların hedeflerine ulaştığının en büyük göstergesi. Dizilerin arasında karşımıza çıkan reklamlara 1 dakika tahammülümüz yokken sosyal markalaşma ile aslında farkında olmadan kendimizi reklamlara kaptırıyoruz…
[widget-134]